Cytat


Pasja - podmuch szczęścia pozwalający się uwolnić ze stalowego uścisku szarej, ponurej codzienności.

O mnie

Moje zdjęcie
Hafciarka zołza - na dodatek wredna, bezkompromisowo tępiąca hafciarskie badziewie i wiedząca czego chce.. zakręcona na punkcie krzyżyków od dawien dawna, cierpiąca na hafciarskie ADHD - ciągle ją nosi i nie potrafi usiedzieć przy jednym projekcie dłużej niż tydzień, stawiająca krzyżyki w tempie, którego mistrz Formuły 1 by się nie powstydził - szczególnie w czasie urlopu, podobno to wszystko dzięki turboigle... kiedy ktoś jej nadepnie na odcisk bierze miotłę, na której na co dzień lata, i goni delikwenta, gdzie pieprz rośnie...

693. Kwiatowy rok - wyzwanie lutowe

No i mamy luty. A skoro nowy miesiąc to pora na kolejne wyzwanie kwiatowe. 

Tym razem tematem wyzwania będzie kwiat wiosenny - narcyz lub jak kto woli żonkil. 

Nie ukrywam bardzo lubię te kwiaty i właśnie zagościły na moim stole. co prawda jeszcze nie mają kwiatków, ale już prawie. 
 
Kwiaty te uprawiane są od najdawniejszych czasów a najpopularniejsze pochodzą z rejonów Europy Środkowej i Południowej, Anglii oraz Chin i Japonii. Wiele z nich rośnie dziko choć nam najbardziej kojarzą się te uprawiane w ogrodach jako rośliny ozdobne. 
Kwiaty są białe lub w różnych odcieniach żółci z pofałdowanym środkiem zwanym przykoronkiem - najczęściej w kolorze pomarańczowym. W Polsce uprawianych jest ponad dziesięć gatunków tego kwiatu. 
Wiele osób jest przekonanych, że nazwa tego kwiatu pochodzi od mitycznego Narcyza, młodzieńca, który zakochał się w swoim odbiciu w wodzie. Tymczasem okazuje się, że nazwa pochodzi od greckiego słowa "nakissos", które oznacza narkozę, zasypianie a związana jest z gatunkiem narcyza białego, który roztacza charakterystyczną narkotyczną woń.

W mowie kwiatów narcyz oznacza tęsknotę, pewność siebie, zachłanność i egoizm. 

Ciekawa jestem, jak uczestniczki zabawy poradzą sobie z tym wyzwaniem.
Oto banerek na ten miesiąc:

 

20 komentarzy :

  1. Zatem igły w dłoń i do dzieła!!!! przyznam szczerze, że nie widziałam zbyt wielu schematów tych kwiatów...

    OdpowiedzUsuń
  2. No to do dzieła. U mnie czas na kolejna karteczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jest źle, bałam się jakichś pierwiosnków albo innych przebiśniegów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne prace będą :)
    A ja zapraszam na bloga, mam dla Ciebie niespodziankę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super temat! Będzie wiosennie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. jakoś czułam,że będzie narcyz:)))...no muszę się z nim zmierzyć:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczny kwiat, teraz tylko poszukać coś ładnego :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Fiu fiu i znów rwę włosy z głowy co by tu wymyślić :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa jestem Waszych prac.Fajne wyzwanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa jestem Waszych prac.Fajne wyzwanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy temat. Powstaną na pewno piękne prace - już nie mogę się doczekać, co to Dziewczyny nakombinujecie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy temat, bardzo lubię te białe, ale jeszcze się nie spotkałam z wzorem na nie.Trzeba coś pokombinować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. super wybór :) już zasiadam do szukania wzorku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Narcyz - troszkę mniejszy wybór wzorów tego kwiatka łatwiej było z różą bo w internecie jest mnóstwo wzorów; Mam na oku kilka haftów tylko muszę się zdecydować. Może wykonam kartkę a może serwetkę tego jeszcze nie wiem. Dziewczyny powodzenia i niech ten miesiąc szybko mija bo jestem ciekawa waszych prac.

    OdpowiedzUsuń
  15. Narcyz - troszkę mniejszy wybór wzorów tego kwiatka łatwiej było z różą bo w internecie jest mnóstwo wzorów; Mam na oku kilka haftów tylko muszę się zdecydować. Może wykonam kartkę a może serwetkę tego jeszcze nie wiem. Dziewczyny powodzenia i niech ten miesiąc szybko mija bo jestem ciekawa waszych prac.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja już wyszyłam narcyzy, a może żonkile.
    http://kuchniaipasja.blox.pl/2017/02/Narcyz-czy-zonkil.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Pozostawiony ślad odwiedzin jest dla mnie największą satysfakcją z prowadzenia bloga
Komentarze anonimowe oraz obraźliwe nie będą publikowane

krzyżykowe szaleństwo © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka